Książka „Propaganda – współczesne oblicza
„Propaganda. Współczesne oblicza” to kolejna publikacja Pawła Znyka, która demaskuje manipulacje medialne. Autor czyni to na dwóch płaszczyznach: pierwsza z nich to płaszczyzna świetnego rzemiosła opartego na wieloletnim doświadczeniu autora i wnikliwej analizie sposobów i technik tworzenia przekazów medialnych. Drugą płaszczyzną jest sposób realizacji materiału filmowego dołączonego do książki i sposób, w jaki autor przekazuje swe spostrzeżenia widzom. Film zebrał już bardzo pozytywne recenzje osób ze świata nauki. Z pełną świadomością możemy powiedzieć, że mamy tutaj do czynienia ze sztuką ukazywania manipulacji medialnych.
Definicje skutecznej propagandyII. Technologia zabósjtwa medialnego
Sterowanie percepcją widzaIII. Media jako narzędzie w walce politycznej
Manipulacja w teorii i praktyceIV. Standardy w dziennikarstwie
Na pensum polityki, biznesu i służbV. Dziennikarska „moralność”
„Wyborcza” o manipulacji w „Fakcie” i „Super Expressie”Oręż „Gazety Wyborczej”
Manipulacja wizerunkiem papieża Jana Pawła II
Zeszyt naukowy: Od komunikacji do manipulacji + płyta DVD
Film ukazuje mechanizmy manipulacji zachodzące na płaszczyźnie: człowiek – polityka – media.
Posiadanie wiedzy z zakresu komunikacji stwarza możliwości poznawania i rozumienia ludzkich zachowań, ale również otwiera drogę do manipulowania i sterowania przekonaniami oraz decyzjami innych ludzi.Z manipulacją mamy do czynienia nie tylko wtedy, gdy osiąga się swoje cele przez wprowadzenie w błąd uczestników działania, ale też kiedy tendencyjnie gloryfikuje się własną działalność i równocześnie w złym świetle stawia się motywy i osiągnięcia przeciwnika.Pozycja ta stanowi niezwykłe kompendium wiedzy.
Autor poza swymi własnymi przemyśleniami, w sposób prosty i przejrzysty, umiejętnie zebrał najbardziej trafne spostrzeżenia na temat manipulacji wielu polskich i zagranicznych specjalistów – nieraz reprezentujących skrajnie odmienne światopoglądy.Zeszyt naukowy powstał na bazie książki „Od komunikacji do manipulacji”, która w absolutnie bezkompromisowy sposób opisuje mechanizmy wywierania wpływu i manipulowania informacjami. W niniejszym zeszycie zostały dwa rozdziały pochodzące z tej książki: „Manipulacja jako psychologiczna operacja dezinformacji” i „Rola technik manipulacyjnych w kształtowaniu opinii publicznej”.
Książka „Od komunikacji do manipulacji”
Biały Kruk: Nakład wyczerpany – 119 zł.
Zamówienia: instytut-iem@wp.pl
Do zamówienia doliczamy koszty wysyłki.
Polscy dziennikarze przyjmują dyspozycje, sugestie i inspiracje, a potem mówią i piszą, co trzeba, aby wrażliwe oczy i uszy przełożonych i mocodawców mogły nasycić się upragnionym brzmieniem. Paweł Znyk doskonale wychwytuje te liczne manipulacje i wzajemnie sobie przekazywane znaki aprobaty, zachęty i nagrody przodujących redaktorów. Udowadnia, że autorytatywni liderzy polskiego dziennikarstwa podają swym odbiorcom do wierzenia zwykłe bujdy i powtarzają je wytrwale w myśl zasady, że „kłamstwo powtórzone tysiąc razy w końcu staje się prawdą”. Przy okazji wychodzi na jaw, że polskie źródła prasowe o najwyższej renomie są pod względem informacyjnym żałośnie słabe, bo ich dziennikarze nie umieją zdobywać wiarygodnych informacji.
Książka ta stała się interesującą lekturą dla studentów psychologii, politologii, socjologii, dziennikarzy i polityków.
Spis treści:
1. Socjotechniki – kształtowanie umysłu
2. Manipulacja jako psychologiczna operacja dezinformacji
3. Manipulacja a świat polityki
4. Rola technik manipulacyjnych w kształtowaniu opinii publicznej
5. Komunikacja werbalna jako niefizyczne programowanie zachowań
6. Rola komunikacji niewerbalnej w interakcjach międzyludzkich
7. Diagnostyka rekrutacyjna w oparciu o wiedzę z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej
8. Reklama: źródło informacji czy forma warunkowania?
9. Eksperci o manipulacji w mediach